Referat organizacyjno-administracyjny
Kierownik Referatu Organizacyjno-Administracyjnego: Andżelika Harmacińska
Tel: (94) 3140 565
Do zadań i kompetencji Referatu Organizacyjno – Administracyjnego należą w szczególności sprawy:
- zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania urzędu, w tym zapewnienie prawidłowej obsługi obywateli przez urząd,
- zapewnienie koordynacji funkcjonowania referatów oraz prowadzenie sekretariatu urzędu,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- prowadzenie spraw z zakresu bhp i ppoż.,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- prowadzenie spraw z zakresu ewidencji działalności gospodarczej,
- zaopatrzenie urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe,
- wykonywanie czynności związanych z wydawaniem dokumentów tożsamości,
- prowadzenie ewidencji ludności,
- prowadzenie i aktualizacja rejestrów wyborców,
- zapewnienie sprawności funkcjonowania systemów komputerowych,
- nadzór nad prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej,
- zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w urzędzie,
- przygotowanie i organizacja czynności związanych z przeprowadzeniem referendów oraz spraw związanych z wyborami Prezydenta RP, wyborami do Sejmu i Senatu, wyborami do Parlamentu Europejskiego, wyborami do rad gmin, do rad powiatów i do sejmików województw,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych w urzędzie oraz spraw związanych z ich reklamowaniem od pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
- organizowanie prac interwencyjnych i robót publicznych,
- prowadzenie spraw związanych z dostępem do informacji publicznej,
- prowadzenie zbioru dzienników ustaw i innych aktów prawnych udostępnianych do wglądu osobom zainteresowanym,
- prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem oraz obsługą posiedzeń organów gminy,
- przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych w zakresie spraw prowadzonych w referacie,
- nadzór, koordynowanie i kontrola rozpatrywania skarg, wniosków i petycji, podań oraz załatwianie skarg i wniosków wpływających do urzędu;
- prowadzenie spraw związanych z obsługą jednostek pomocniczych gminy, w tym współpraca z organami sołectw oraz organizacja wyborów organów sołectw,
- prowadzenie spraw związanych z wynajmowaniem świetlic wiejskich,
- prowadzenie ewidencji majątku zakupionego w ramach środków sołeckich,
- prowadzenie ewidencji radnych gminy oraz spraw związanych z ich reklamowaniem od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
- prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem oraz obsługą posiedzeń Społecznej Rady Zakładu Opieki Zdrowotnej,
- w zakresie spraw zadań obronnych:
- realizacja wytycznych Wojewody Zachodniopomorskiego w sprawie doskonalenia systemu obronnego i szkolenia obronnego,
- koordynowanie prac związanych z planowaniem obronnym na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny obejmującym:
- „Plan operacyjny funkcjonowania gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”,
- „Plan przegotowań podmiotów leczniczych gminy na potrzebny obronne państwa”,
- dokumentację głównego stanowiska kierowania Wójta Gminy,
- prowadzenie spraw wynikających z obowiązku państwa gospodarza (HNS),
- realizacja przedsięwzięć związanych z funkcjonowaniem Stałego Dyżuru Wójta,
- realizacja przedsięwzięć związanych z prowadzenie rejestru przedpoborowych oraz kwalifikacją wojskową,
- prowadzenie spraw dotyczących świadczeń osobistych i rzeczowych,
- organizacja i koordynowanie przebiegu akcji kurierskiej,
- współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej,
- przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,
- kontrola wykonywanych zadań obronnych.
- w zakresie zarządzania kryzysowego:
- podejmowanie działań związanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy,
- realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
- opracowywanie i przedkładanie Staroście do zatwierdzenia „ Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego”,
- realizacja zaleceń Starosty do „ Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego”,
- organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
- wykonywanie przedsięwzięć wynikających z „ Planu operacyjnego funkcjonowania gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny”,
- przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
- organizowanie pracy i obsługa Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego i innych zespołów powołanych przez Wójta w celu realizacji zadań zarządzania kryzysowego,
- utrzymanie w stałej gotowości do działania systemów łączności radiotelefonicznej,
- wykonywanie zadań wynikających z „Planu wydawania i dystrybucji preparatów ze stabilnym jodem w przypadku wystąpienia zdarzenia radiacyjnego”,
- w zakresie obrony cywilnej:
- realizacja wytycznych Starosty Sławieńskiego – Szefa Obrony Cywilnej Powiatu,
- opracowywanie wytycznych Szefa Obrony Cywilnej Gminy,
- opracowywanie i aktualizacja „Planu Obrony Cywilnej Gminy”,
- opracowywanie „Gminnego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego sytuacji kryzysowych”,
- tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
- organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
- opracowywanie planu i koordynowanie ewakuacji ludności na wypadek masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na terenie gminy,
- przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
- prowadzenie magazynu przeciwpowodziowego i magazynu sprzętu obrony cywilnej,
- prowadzenie kancelarii informacji niejawnej,
- wydawanie decyzji administracyjnej zatwierdzającej regulamin strzelnicy.
Wytworzył:
Udostępnił:
Dul Damian
(2003-06-16 12:48:36)
Ostatnio zmodyfikował:
Pliszka Radosław
(2024-10-24 12:03:54)