Kierownictwo urzędu - Wójt

Funkcję Wójta sprawuje: Krzysztof Jarotek

Tel: (94) 3140 561

 

Kompetencje i zadania Wójta:

  1.  kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowaniu jej na zewnątrz,
  2.  podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
  3.  zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkich pracowników urzędu,
  4.  wydawanie, w nagłych przypadkach przepisów porządkowych w formie zarządzenia,
  5.  przygotowanie projektu budżetu,
  6.  wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
  7.  upoważnianie  Sekretarza, kierowników referatów lub innych pracowników urzędu do wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z  zakresu administracji publicznej,
  8.  składanie oświadczenia woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy,
  9.  przekazywanie uchwał organom nadzoru,
  10.  uczestnictwo w pracach związków międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego,
  11.  nadzorowanie zadań własnych i zleconych z zakresu administracji rządowej oraz współpraca z terenowymi organami tej władzy,
  12.  udzielanie pełnomocnictw w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
  13.  podejmowanie decyzji dotyczących zwykłego zarządu mieniem gminy,
  14.  podpisywanie umów i porozumień w imieniu gminy,
  15.  udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
  16.  gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami  urzędu w ramach uchwalonego budżetu,
  17.  wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  18.  ustalanie polityki kadrowej i płacowej w urzędzie,
  19.  dokonywanie okresowych ocen  kwalifikacyjnych pracowników oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
  20.  wykonywanie uchwał podjętych przez radę,
  21.  pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej gminy i nadzór nad wykonywaniem zadań obronnych oraz wykonywanie zadań określonych właściwymi przepisami w zakresie spraw zarządzania kryzysowego na terenie gminy,
  22.  wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Wójta przepisami prawa  i uchwałami rady.

W ramach podziału czynności Wójt sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:

  1.  Zastępcy Wójta,
  2.  Sekretarza,
  3.  Skarbnika,
  4.  Pełnomocnika d/s Ochrony Informacji Niejawnych,
  5.  Zastępcy Kierownika USC,
  6.  Radcy Prawnego,
  7.  Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
  8.  Kierowników jednostek organizacyjnych.
     
Wytworzył:
Udostępnił:
Dul Damian
(2003-06-16 12:41:23)
Ostatnio zmodyfikował:
Kania Marlena
(2024-05-10 12:10:21)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki