☰ Menu Prawe Menu ☰
Urząd Gminy Malechowo
Herb Gminy Malechowo

Czwartek 24.06.2021

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Referat organizacyjno-administracyjny

Kierownik Referatu Organizacyjno-Administracyjnego: Damian Dul
Tel: (94) 3140 565

Do zadań i kompetencji Referatu Organizacyjno – Administracyjnego należą w szczególności sprawy:

  1. zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania urzędu, w tym zapewnienie prawidłowej obsługi obywateli przez urząd,
  2. zapewnienie koordynacji funkcjonowania referatów oraz prowadzenie sekretariatu urzędu,
  3. prowadzenie archiwum zakładowego,
  4. prowadzenie spraw z zakresu bhp i ppoż.,
  5. prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
  6. wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  7. prowadzenie spraw z zakresu ewidencji działalności gospodarczej,
  8. zaopatrzenie urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały  biurowe,
  9. wykonywanie czynności związanych z wydawaniem dokumentów tożsamości,
  10. prowadzenie ewidencji ludności,
  11. prowadzenie i aktualizacja rejestrów wyborców,
  12. administrowanie systemem informatycznym urzędu, w tym zakup programów i urządzeń związanych z prawidłowym funkcjonowaniem systemów, nadzór nad prawidłowym ich wykorzystaniem oraz przetwarzaniem informacji w formie elektronicznej dla potrzeb urzędu,
  13. zapewnienie sprawności funkcjonowania systemów komputerowych,
  14. nadzór nad prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej,
  15. zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w urzędzie,
  16. przygotowanie i organizacja czynności związanych z przeprowadzeniem referendów oraz spraw związanych z wyborami Prezydenta RP, wyborami do Sejmu i Senatu, wyborami do Parlamentu Europejskiego, wyborami do rad gmin, do rad powiatów i do  sejmików województw,
  17. prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  18. prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych w urzędzie oraz spraw związanych z ich reklamowaniem od pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
  19. organizowanie prac interwencyjnych i robót publicznych,
  20. prowadzenie spraw związanych z dostępem do informacji publicznej,
  21. prowadzenie zbioru dzienników ustaw i innych aktów prawnych udostępnianych do wglądu osobom zainteresowanym,
  22. prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem oraz obsługą posiedzeń organów gminy,
  23. przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych w zakresie spraw prowadzonych w referacie,
  24. nadzór, koordynowanie i kontrola rozpatrywania skarg, wniosków i petycji, podań oraz załatwianie skarg i wniosków wpływających do urzędu;
  25. prowadzenie spraw związanych z obsługą jednostek pomocniczych gminy, w tym współpraca z organami sołectw oraz  organizacja wyborów organów sołectw,
  26. prowadzenie spraw związanych z wynajmowaniem świetlic wiejskich,
  27. prowadzenie  ewidencji majątku zakupionego w ramach środków sołeckich,
  28. prowadzenie ewidencji radnych gminy oraz spraw związanych z ich reklamowaniem od obowiązku  pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji   i w czasie wojny,
  29. prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem oraz obsługą posiedzeń Społecznej Rady Zakładu Opieki Zdrowotnej,
  30. w zakresie spraw zadań obronnych:
    1. realizacja wytycznych Wojewody Zachodniopomorskiego w sprawie doskonalenia systemu obronnego i szkolenia obronnego,
    2. koordynowanie prac związanych z planowaniem obronnym na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny obejmującym:
      • „Plan operacyjny funkcjonowania  gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia  bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”,
      • „Plan przegotowań podmiotów leczniczych gminy na  potrzebny obronne państwa”,
      • dokumentację głównego stanowiska kierowania Wójta Gminy,
      • prowadzenie spraw wynikających z obowiązku państwa gospodarza (HNS),
      • realizacja przedsięwzięć związanych z funkcjonowaniem Stałego Dyżuru Wójta,
      • realizacja przedsięwzięć związanych z  prowadzenie rejestru przedpoborowych oraz kwalifikacją wojskową,
  • prowadzenie spraw dotyczących świadczeń osobistych i rzeczowych,
  • organizacja i koordynowanie przebiegu akcji  kurierskiej,
  • współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej,
  • przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,
  • kontrola wykonywanych zadań obronnych.
  1. w zakresie zarządzania kryzysowego:
    1. podejmowanie działań związanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy,
    2. realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
      • opracowywanie i przedkładanie Staroście do zatwierdzenia „ Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego”,
      • realizacja zaleceń Starosty do „ Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego”,
      • organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
      • wykonywanie przedsięwzięć wynikających z „ Planu operacyjnego funkcjonowania gminy    w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny”,
      • przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
      • organizowanie pracy i obsługa Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego i innych zespołów powołanych przez  Wójta w celu realizacji zadań zarządzania kryzysowego,
      • utrzymanie w stałej gotowości do działania systemów łączności  radiotelefonicznej,
      • wykonywanie zadań wynikających z „Planu wydawania i dystrybucji preparatów ze stabilnym jodem w przypadku wystąpienia zdarzenia radiacyjnego”,
  2. w zakresie obrony cywilnej:
    1. realizacja wytycznych Starosty Sławieńskiego – Szefa Obrony Cywilnej Powiatu,
    2. opracowywanie wytycznych Szefa Obrony Cywilnej Gminy,
    3. opracowywanie i aktualizacja „Planu Obrony Cywilnej Gminy”,
    4. opracowywanie „Gminnego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego sytuacji kryzysowych”,
    5. tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
    6. organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
    7. opracowywanie planu i koordynowanie ewakuacji ludności na wypadek masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na terenie gminy,
    8. przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
    9. prowadzenie magazynu przeciwpowodziowego i magazynu sprzętu obrony cywilnej,
  3. prowadzenie kancelarii informacji niejawnej,
  4. wydawanie decyzji administracyjnej zatwierdzającej regulamin strzelnicy.
Wytworzył:
Halina Skaza
Udostępnił:
Damian Dul
(2003-06-16 12:48:36)
Ostatnio zmodyfikował:
Marlena Kania
(2021-04-01 08:46:24)
 
 
liczba odwiedzin: 4603910

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X