Referat Funduszy Zewnętrznych

Kierownik Referatu Funduszy Zewnętrznych - Barbara Katka-Wójcicka

Tel: (94) 3140 574

Do zadań i kompetencji Referatu Funduszy Zewnętrznych należą w szczególności sprawy:

  1. monitoring dostępnych środków z funduszy strukturalnych oraz analiza rynku w zakresie możliwości pozyskania środków unijnych i krajowych na realizację zadań gminnych,
  2. gromadzenie danych niezbędnych do właściwego opracowywania dokumentacji aplikacyjnej,
  3. przygotowanie, kompletowanie oraz składanie wniosków o pozyskanie dla gminy środków finansowych z funduszy pomocowych,
  4. współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie pozyskiwania środków pomocowych na realizację projektów gminnych,
  5. koordynowanie realizacji projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
  6. przygotowywanie wniosków beneficjenta o płatność, przygotowywanie sprawozdań i pozostałych dokumentów związanych z realizowanymi projektami,
  7. monitorowanie i kontrolowanie zgodności realizacji przedsięwzięć współfinansowanych z funduszy strukturalnych UE i innych środków pomocowych, z zawartymi umowami i obowiązującym prawem,
  8. udzielanie informacji organizacjom pozarządowym o możliwościach pozyskiwania środków pomocowych UE, pomoc przy kompletowaniu i przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych,
  9. udzielanie informacji na wniosek zainteresowanych organizacji oraz przedsiębiorców na temat możliwości pozyskiwania środków z funduszy unijnych, funkcjonowania funduszy pożyczkowych, gwarancyjnych itp.,
  10. utrzymywanie kontaktów z instytucjami zarządzającymi, instytucjami wdrażającymi oraz innymi podmiotami koordynującymi przydział środków zewnętrznych, w tym w szczególności środków UE,
  11. przygotowywanie propozycji dotyczących zadań gminnych kwalifikujących się do finansowania ze środków zewnętrznych,
  12. współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie przygotowania i opracowywania dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosków aplikacyjnych oraz ich właściwe rozliczanie, zgodne z zawartymi umowami,
  13. prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z realizacją powierzonych zadań.
  14. przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych w zakresie spraw prowadzonych w referacie.”
Wytworzył:
Udostępnił:
Pliszka Radosław
(2020-09-09 09:21:30)
Ostatnio zmodyfikował:
Pliszka Radosław
(2024-10-24 11:34:43)