Referat Oświaty, Kultury i Sportu
Kierownik referatu - Agnieszka Czarnuch
Tel. (94) 3140 593
Do zadań i kompetencji Referatu Oświaty, Kultury i Promocji należą w szczególności sprawy:
- prowadzenie spraw w zakresie zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych placówek oświatowych,
- prowadzenie oraz utrzymanie szkół i placówek wychowania przedszkolnego oraz zapewnienie im warunków do pełnej realizacji programu nauczania i wychowania,
- nadzorowanie organizacji placówek oświatowych i ich pracy,
- analizowanie i opiniowanie arkuszy organizacyjnych przed zatwierdzeniem przez Wójta,
- prowadzenie spraw związanych z obsadą stanowisk dyrektorów w szkołach i przedszkolach publicznych w zakresie powierzania funkcji dyrektora i jego odwoływania oraz oceny pracy dyrektorów,
- ocenianie pracy dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
- prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem kandydatów na stanowisko wicedyrektora,
- prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym i doskonaleniem nauczycieli,
- prowadzenie spraw płacowych pracowników placówek oświatowych oraz sprawozdawczości w tym zakresie,
- współdziałanie z Kuratorium Oświaty,
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem dla pracodawców kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych oraz zestawień zbiorczych w Systemie Informacji Oświatowej (SIO),
- opracowywanie informacji dotyczących funkcjonowania placówek oświatowych,
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej placówek oświatowych oraz nadzorowanie racjonalnego, celowego i terminowego wydatkowania środków przez placówki oświatowe,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych oraz z rozliczeń wykorzystanych dotacji z zadań realizowanych przez placówki oświatowe,
- nadzorowanie opracowywania planów finansowych przez dyrektorów obsługiwanych placówek oświatowych i ich zmian,
- obsługa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych placówek oświatowych,
- badanie potrzeb w zakresie remontów i inwestycji placówek oświatowych,
- współpraca z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie realizacji obowiązku szkolnego i nauki,
- sprawowanie nadzoru nad inwentaryzacją i likwidacją składników majątkowych placówek oświatowych zgodnie z przepisami,
- gromadzenie i archiwizowanie zgodnie z przepisami dokumentów finansowo-księgowych obsługiwanych placówek oświatowych,
- sprawowanie kontroli przestrzegania dyscypliny finansów publicznych przez obsługiwane placówki,
- współdziałanie z instytucjami samorządowymi i rządowymi w zakresie spraw dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczych,
- prowadzenie spraw związanych z dowożeniem uczniów do placówek oświatowych oraz finansowaniem dojazdów organizowanych przez rodziców i inne niż Gmina podmioty,
- ustalanie wysokości kwot dotacji otrzymywanych od innych gmin na pokrycie kosztów korzystania przez dzieci z ich terenu z różnych form wychowania przedszkolnego na terenie gminy Malechowo oraz weryfikowanie wysokości kwot dotacji przekazywanych do innych gmin z tytułu korzystania przez dzieci z terenu gminy Malechowo, z różnych form wychowania przedszkolnego w innych gminach,
- ustalanie zasad przyznawania i wysokości kwot dotacji dla niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego, ich kontrola i rozliczanie,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją programów rządowych w placówkach oświatowych,
- kreowanie, organizowanie i wspieranie inicjatyw związanych z właściwym wykorzystaniem czasu wolnego przez dzieci i młodzież,
- współpraca ze służbami ochrony zdrowia w zakresie profilaktyki zdrowotnej dzieci i młodzieży,
- inicjowanie akcji profilaktycznych służących zwiększeniu bezpieczeństwa i porządku na terenach placówek oświatowych oraz obiektów sportowych,
- pozyskiwanie środków zewnętrznych na potrzeby oświaty, kultury i sportu oraz inicjowanie podejmowania powyższych działań przez placówki oświatowe,
- współpraca z instytucjami kultury i stowarzyszeniami,
- nadzorowanie działalności instytucji kultury,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem, rozwojem i upowszechnianiem kultury fizycznej i sportu,
- prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem nagród i wyróżnień za osiągnięcia wysokich wyników sportowych,
- przygotowywanie i przeprowadzanie procedur konkursowych o dotacje z budżetu Gminy na realizację zadań publicznych na podstawie przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, współpraca z organizacjami realizującymi te zadania, nadzór i kontrola realizacji tych zadań, sprawdzanie i weryfikacja sprawozdań z ich realizacji oraz wydatkowania środków,
- prowadzenie dokumentacji rozliczeniowej podatku od towarów i usług (Vat),
- przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych w zakresie spraw prowadzonych w referacie,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego,
- prowadzenie rejestru placówek wparcia dziennego,
- nadzorowanie działalności placówek wsparcia dziennego.
Wytworzył:
Udostępnił:
Dul Damian
(2016-05-04 12:45:07)
Ostatnio zmodyfikował:
Kania Marlena
(2024-09-19 13:21:04)